Röviden: szeretném mindannyiatok figyelmébe ajánlani C.S. Lewis könyveit. Igaz hogy nem katolikus író, de könyveiből annyit épülem, hogy mindenkinek melegen tudom ajánlani. Nem csak szépirodalmi szempontból remekel, de teológiája is brilliáns. Megközelítése misztikus, a dolgokat kozmikus méreteiben szemlélő ember világképét nyújtja. Metsző pontossággal fogalmaz e nagy mesélő, hiszen történetei elsősorban mesék. Amiket eddig olvastam tőle:

- Csűrcsavar levelei

- Narnia Krónikái

- Keresztény vagyok

- Amig arcunk nem lesz

- A nagy válás

- A csendes bolygó - Perelandra - A rettentő erő

 

Jelenleg a legutolsót olvasom. Félelmetesek! Nektek milyen tapasztalatotok van vele?

Szerző: minthaka  2011.05.26. 17:44 8 komment

Címkék: c.s.lewis

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yokubo 2011.05.27. 13:10:59

Én nem olvastam egyiket se, a Narnia Krónikáit filmen láttam. Az tetszett, mert testvérek vannak benne, és nekem minden film tetszik amiben a főszereplők testvérek :) (ez nálam ilyen családi ártalom féleség :))
De keresztény erkölcsiséget én nem nagyon fedeztem fel benne, csodálkoztam is amikor utólag olvastam hogy egyesek szerint van benne ilyesmi.
Viszont Tolkientől a Gyűrűk Urát olvastam, és abban többször is véltem felfedezni keresztény erényeket. Csak hogy példát mondjak az hogy Szarumán szépen lassan egyre gonoszabbá válik pusztán amiatt hogy Szauron eszközeit tanulmányozta minden idejében.

yokubo 2011.05.27. 13:11:33

Mondjuk ez nem keresztény erény hanem inkább olyan figyelmeztetés féle.

Lacibá1 2011.05.27. 22:48:42

Narniát olvastam, láttam. Ott az oroszlán önfeláldozása szerintem keresztény erény.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2011.05.30. 22:56:10

A Narniát én is láttam, de olvasni sajnos még nem olvastam ettől az írótól.

Az viszont számomra kérdéses, hogy mennyire jó az ha a kereszténység alapvető értékeit mutatják be nem keresztény környezetben. Gondolok itt az oroszlán önfeláldozására amivel még nincs bajom, de mikor feltámadt az oroszlán engem kissé zavart az áthallás Krisztus áldozatára.

Lehet, hogy rosszul látom a kérdést, alapjában véve nem vagyok egy fundamentalista típus, csak egyszerűen ezt éreztem mikor ezt a filmet láttam.

yokubo 2011.05.31. 08:53:31

A csendes bolygó az csak nem valami sci-fi? Mert ha az akkor kezdek kíváncsi lenni :) Keresztény sci-fit még nem láttam.

minthaka 2011.05.31. 10:55:28

A csendes bolygó a trilógia első könyve. Monumentális mű a Föld bolygóról, a bukásról és szellemi háborúról. Értelemszerűen a sci-fi műfaj gyöngyszeme. Mégis keresztényi, és misztikus. Ha szereted a mély laikus teológiát, ajánlom neked. A Perelandra és a Rettentő erő a folytatások. Nem mondok róluk semmit, vétek lenne kihagyni őket.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2011.05.31. 11:58:50

@minthaka: No most már én is kíváncsi lettem. A TU-FA :-) történeteket nagyon szeretem.

Lacibá1 2011.05.31. 15:29:03

Hogy sok az áthallás?

Szerintem szándékosan. Mert vannak, akik ezáltal ismerkednek meg a kereszténységgel, annak tanaival, s jönnek rá, hogy azok bizony életszerűek, nwem a világtól elrugaszkodottak.
süti beállítások módosítása