Sziasztok!
Bocs hogy megint ilyennel jövök, de ez is olyasmi amit nehéz kicsit nekem feldolgozni. Sok szent életében olvashatjuk hogy támogatták a keresztes háborúkat, sőt szervezték, segítették ezeket, toborozták a katonákat. II János Pál viszont elismerte hogy ezeknek a háborúknak az indítása hiba volt, sőt bocsánatot is kért. Gondolom értitek hogy mit is szeretnék kérdezni. Szóval hogy van ez? Megint mondom hogy én nem kötekedni akarok, hanem megérteni szeretném hogy hogy is van ez.
Üdv.:
Béla
Lacibá1 2011.11.14. 23:13:59
A védekező hadviselés, mint az 1456-os magyarországi, szerintem teljesen jogos, a Konstantinápolyt kifosztó pedig teljességgel elvetendő.
A többin még lehet rágódni.
yokubo 2011.11.15. 11:26:16
Ezek szerint akkor mégis csak van olyan háború amelyik jogos.
Lacibá1 2012.01.03. 17:19:49
"A perzsák 614: elfoglalták →Jeruzsálemet, és elrabolták a →Szent Kereszt-ereklyét. 622-628: a K-i rész császára, Hérakleiosz (ur. 610-641) háborút vezetett a szasszanida kir., II. Khoszroesz ellen, 630: visszaszerezte a szt ereklyéket, s ünnepélyesen vitte a Szt Sír-tp-hoz. Ez volt a keresztes háborúk bevezetése. - A bizánci állam gyöngülése és az →iszlám előretörése következtében Kis-Ázsiát 1070-81: a szeldzsuk törökök majdnem teljes egészében meghódították. A közvetlen okok, melyek az események előre nem látható sorozatát, a keresztes háborúkat kirobbantották, a zarándokok bántalmazása, legyilkolása, a zarándokhelyek elpusztítása, a zarándoklatok megtiltása volt. - A zarándoklatok már a 4. sz: megmozgatták a ker. népeket. Sokszor nemcsak egyének, hanem egész zarándokmenetek keltek útra, s számuk (részben a →clunyi reform hatására is) az ezredfordulón különösen is megszaporodott. Az első hadjáratok idején a vezeklés és a vértanúság elnyerésének vágya lelkesítette és gyűjtötte a harcosokat. Nem kevesen csupán a zarándok fölkészültségével, különösebb hadi tudomány nélkül álltak a kereszt zászlaja alá. Később azonban mind jobban előtérbe kerültek a pol. és a hódítás szempontjai, s a szervezési hibák miatt föllépő élelmiszerhiány zsákmányszerzésre, rablásra késztette a harcosokat, ami erkölcsi széteséshez vezetett, és a keresztes háborúk eredménytelenségének egyik fő oka lett. -"